Långpromenad i vinterblåsten

Idag (lördag) fick vi minsann fin besök ifrån storstaden västerås! Lotuz med entourage kom nämligen förbi en sväng;)
Vi tog en riktig långpromenad, det var riktigt kallt stundvis, men riktigt skönt iaf.

När vi har gått ett tag i skogen och snart är framme vid vägen, så frågar min syster om vi inte ska fortsätta att gå upp i skogen, visst säger vi, intet ont anande om vad som komma skall, hon har ju ridit här förut, det är en genväg säger hon;)
Vi kommer iaf upp en bit i skogen, en fin bergig plats, (korten nedan är tagna därifrån), vi tar några kort och sedan går vi vidare men whops vad finns där om inte ett kalhygge och ett träsk. Vi konstaterar rätt snabbt att det nog inte är så lyckat att gå där det är helt klart inte den smartaste vägen att gå om man nu vill säga inte känner för att simma lite i träsket först;) hhmmm, vem var det nu igen som kom på den smarta ideén att vi skulle gena över här?
Men i allafall så ändrar vi riktning och går dit vi tror vägen är, vi går och går men kommer aldrig fram till dörren, eh vägen;)
Tankarna börjar sakta men säkert att smyga sig på är vi verkligen vilse, va bra det skulle vara med en scout just nu och är zebran egentligen svart med vita ränder?
Tur att vi hade två "jakt/rått hundar" med oss, fast hur smaskigt är det med råtta egentligen, nä jag skulle nog hålla mig till bark och kottar i såna fall!
well, plötslig när vi går där i skogen ( precis sekunderna innan vi håller på att acceptera vårat öde som vilsna själar i den stora skogen) ser jag något som kan påminna om en väg ( jag är inte riktigt säker, eftersom det var flera minutrar sedan jag såg en väg senast;) och dra på trissor att det minsann var en väg också, jippi tänkte jag nu slipper jag få reda på vad bark och kottar smakar.
Resten av promenaden, var minst sagt ohändelserik men lika glad var jag för det, vi hade ju fått spänning så det räckte och blev över ett bra tag framöver;)


OBS! Historien är något upphottad!;)

image44
Lotuz smälter in bra

image45
Jag och lilla Roxy

image46

Kommentarer
Postat av: Johanna

hehheee precis så gick det till :0))
kramkram

2008-02-19 @ 21:57:14
URL: http://www.lotuzthedog.se
Postat av: Johanna

En uppdatering kanske vore på sin plats :)

Kramkram

2008-03-04 @ 12:13:49
URL: http://www.lotuzthedog.se
Postat av: Sandra

Vad rpöogt att läsa det du skriver,du kan det där:)
Uppdatera oftare. Kram

2008-04-07 @ 19:04:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0